Jak długo trwa proces gojenia dziąsła pod implant?

implant

Jednym ze sposobów na uzupełnienie braków w uzębieniu są implanty. Sam zabieg nie trwa długo, jednak wymaga odpowiedniego przygotowania pacjenta oraz przeprowadzania określonych czynności po ich wszczepieniu. Jak długo trwa proces gojenia dziąsła? Jak dbać o nie po zabiegu wszczepienia implantu?

Czy zawsze można wstawić implant zębowy?

Dzięki implantom można poprawić estetykę uśmiechu i przywrócić prawidłowe funkcjonowanie narządu żucia. Pozwala ona na stworzenie praktycznie identycznego z fizjologicznym sposobem przenoszenia sił żucia, czyli takiego przekazywania nacisku na kość, jak w przypadku naturalnego uzębienia. Niestety na jego „wstawienie” trzeba chwilę odczekać po wyrwaniu zęba. Ten okres zależny jest od wielkości korzenia i ilości kości dokoła. W przypadku zębów jednokorzeniowych jest to możliwe praktycznie niemal po zabiegu ekstrakcji, gdy zabieg dotyczył trzonowców, należy odczekać z wprowadzeniem implantu około 9-10 miesięcy.

Jak dbać o dziąsła po zabiegu wszczepienia implantu zębowego?

Zabieg wszczepienia implantu odbywa się w znieczuleniu miejscowym lub ogólnymi trwa od 20 minut do 2 godzin. Implantacja wykonywana jest dwoma metodami. W przypadku zabiegu jednoetapowego po umocowaniu implantu w kości zamyka się go śrubą gojącą, a brzegi dziąsła zabezpiecza usuwalnymi szwami. Gdy obrana zostanie metoda dwuetapowa — implant zostaje zabezpieczony śrubą zamykającą i całkowicie przykrywa się ją zszytymi tkankami dziąsła. Po około 3. miesiącach (w przypadku żuchwy) lub 6. miesiącach (dla szczęki), czyli czasie niezbędnym do zrośnięcia się implantu z kością, odsłania się implant, zakłada śrubę gojącą, niezbędną dla odbudowania dziąsła wokół niej, co trwa kolejne 2-3 tygodnie.

Chcąc uniknąć odrzucenia implantu, należy stosować się zaleceń lekarza prowadzącego, przede wszystkim przestrzegać zmian w jadłospisie, unikać dotykania miejsca zabiegu, spożywania używek i nade wszystko dbania o prawidłową higienę jamy ustnej.