Czym zajmuje się endodoncja

Gdy w ofercie gabinetu stomatologicznego widzimy zabieg endodoncji większości z nas niewiele to mówi. Tymczasem endodoncja to nic innego jak powszechnie znane leczenie kanałowe zębów. Najczęściej jest ono wymagane gdy w kanałach zębowych wystąpi stan zapalny miazgi lub są one całkiem puste i martwe. Leczenie kanałowe bardzo często źle się kojarzy, przywodząc na myśl silny ból. Tymczasem sam zabieg może być prowadzony ze znieczuleniem i nie jest szczególnie nieprzyjemny, a jest w stanie nie tylko uratować ząb przed usunięciem, ale także zapobiec przeniesieniu się infekcji dalej. Jednak sam stan zapalny kanału potrafi dostarczyć wielu cierpień, dlatego nie należy ignorować żadnych objawów, w tym takich jak nasilający się ból przy spożywaniu ciepłych lub zimnych posiłków. Profilaktyka jest tym ważniejsza, że z racji skomplikowanej budowy kanału zębowego, część zabiegów wykonywanych w ostatniej chwili niesie ze sobą ryzyko niepowodzenia. Na szczęście nowoczesna technologia pozwala znacznie owo ryzyko zmniejszyć.

Leczenie pod mikroskopem

Nowoczesną metodą, która szybko zadomowiła się w naszym kraju jest leczenie kanałowe pod mikroskopem. Wykorzystanie urządzeń powiększających daje stomatologowi dużo większy wgląd w stan zęba i pozwala na trafniejszą diagnozę i skuteczniejsze działanie. Jest to metoda o wiele skuteczniejsza od działania jedynie w oparciu o wiedzę na temat kanałów zębowych oraz zdjęć rentgenowskich. Ten typ leczenia kanałowego, wykonywany przez doświadczonego specjalistę drastycznie zmniejsza szansę na wykonanie nieudanego zabiegu.

Zdrowie i pieniądze

Endodoncja jest niezwykle istotna dla naszego zdrowia, pozwala bowiem zabobiec bardzo poważnym powikłaniom i uratować ząb przed ekstrakcją czyli trwałym usunięciem, a także oszczędzić nam wielu cierpień. Warto również pamiętać, że utracony ząb należy jak najszybciej zastąpić implantem stomatologicznym, co niesie za sobą spore koszta. Nic więc nie zapewni nam takiego bezpieczeństwa jak dbanie o uzębienie i regularne wizyty kontrolne.

dentysta