Jak leczyć nadwrażliwość zębów?

Nadwrażliwe zęby mogą być niemałym problemem. Uniemożliwiają między innymi swobodne picie gorącej kawy i herbaty, a także powodują ból podczas picia zimnych napojów i jedzenia lodów. Utrudniają także spożywanie słodkich i kwaśnych pokarmów. Nadwrażliwości zębów towarzyszy również ból podczas ich mycia.

Jej przyczyny mogą być różne – nadwrażliwość może wywołać zbyt intensywne szczotkowanie zębów lub niektóre zabiegi stomatologiczne. Na szczęście istnieją sposoby na poradzenie sobie z tym uciążliwym problemem.

Nadwrażliwe zęby – profilaktyka i leczenie

Najlepszym sposobem na uniknięcie problemu nadwrażliwych zębów jest profilaktyka – regularna higiena jamy ustnej, stosowanie odpowiednich past i szczoteczki do zębów, niezbyt mocne szorowanie zębów, używanie nici dentystycznej i preparatów z fluorem oraz oczywiście wizyty w gabinecie stomatologicznym.

Jeśli problem z nadwrażliwymi zębami stał się poważny, a ból jest trudny do zniesienia i codziennie bardzo uprzykrza życie, warto zastanowić się nad leczeniem u specjalisty. Leczenie zależy od określenia przyczyny problemu. Stosowane zabiegi to na przykład lakierowanie, fluoryzacja czy założenie plomby, która zabezpieczy zakończenia nerwowe. Stosuje się również terapię mającą na celu zamknięcie kanalików zębowych.