Kiedy niezbędne jest leczenie kanałowe?

Leczenie endodontyczne a większości z nas znane jako leczenie kanałowe, z pewnością nie należy do najbardziej lubianych przez pacjentów zabiegów stomatologicznych. Często kojarzy się nam z wieloma wizytami w gabinecie dentystycznym i długim leczeniem. Na szczęście w nowoczesnej stomatologii dąży się do zmniejszenia bólu i przyśpieszenia kuracji endodontycznej.

Na pewno nie każdy w swoim życiu doświadczy endodoncji, jednak warto wiedzieć, w jakich przypadkach jest ona niezbędna. W niektórych sytuacjach to jedyny sposób na zachowanie zęba zagrożonego usunięciem.

Leczenie kanałowe – sposób na ocalenie zęba

Najważniejszym sygnałem, że konieczne może być leczenie kanałowe, jest ból zęba, a dokładniej – jego miazgi, wypełniającej kanały korzenia zębowego (popularnie określane są jako kanały zębowe). Endodoncję wykonuje się w przypadku zapalenia tej części zęba, w której znajdują się nerwy i naczynia krwionośne. Kiedyś nieodwracalnie zmieniony chorobowo ząb usuwano. Obecnie kanały zębowe są czyszczone, a następnie wypełnia się je i stabilizuje, dzięki czemu możemy uratować chory ząb.

Należy pamiętać, że problemy z miazgą zębową, szczególnie w ich początkowej fazie, nie objawiają się szczególnie silnym bólem. Z tego powodu tak ważne są regularne wizyty w gabinecie stomatologicznym. Na pewno nie należy lekceważyć dolegliwości miazgi, które mogą rozwinąć się poważną chorobę i wpływać na inne części ciała oraz pozostałe zęby.