Czym jest lakowanie zębów?

Odpowiednia higiena zębów mlecznych jest niezwykle ważna, ale z niewiadomych przyczyn wielu rodziców zupełnie nie zdaje sobie z tego sprawy. Problemy z pierwszymi dziecięcymi ząbkami mogą spowodować problemy z zębami stałymi w późniejszym wieku. Nauka zdrowych nawyków jest więc istotnym obowiązkiem rodziców. Niestaranne szczotkowanie zębów i podjadanie słodyczy z pewnością będą przyczyną próchnicy – słabo zmineralizowane mleczaki są na nią szczególnie narażone. Lakowanie to prosty i bezbolesny zabieg, który umożliwi profilaktykę próchnicy i pozwoli uniknąć nieprzyjemnego leczenia.

Lakowanie – jak działa?

W koronach zębów trzonowych i przedtrzonowych znajdują się bruzdy, które są trudne do oczyszczenia z resztek pokarmów. Z tego powodu są szczególnie narażone na gromadzenie bakterii, z których może rozwinąć się próchnica. Lakowanie jest sposobem na uszczelnienie tych bruzd. Lakować można zęby zarówno stałe, jak i mleczne, jednak na wizytę do stomatologa warto zabrać dziecko jak najwcześniej.

Leczenie chorych zębów jest często bolesne i nieprzyjemne, z kolei lakowanie to zabieg szybki i bezbolesny. Wykonuje się go na zdrowych zębach, które najpierw trzeba dokładnie oczyścić. Następnie na zęby nanosi się wytrawiacz i system wiążący, na którym mocuje się lak. W wielu gabinetach jest on dostępny w różnych kolorach. Po naniesieniu laku preparat jest utwardzany. Nie jest to więc bardzo skomplikowany zabieg. Po jego wykonaniu trzeba pamiętać o higienie i regularnych wizytach u stomatologa.

Lakowane wzmacnia strukturę zębów, trwale je zabezpiecza i ułatwia pielęgnację.