Jak palenie wpływa na zęby?

Negatywne skutki palenia dotykają całego organizmu – nie tylko płuc, układu oddechowego i krwionośnego oraz skóry, ale także zębów i jamy ustnej. Palenie papierosów to nie tylko problem estetyczny, to także nawyk, który jest szkodliwy dla zębów.

Palenie a wygląd i zdrowie zębów

Papierosy pogarszają wygląd zębów. Mogą powodować pojawienie się na nich brzydkiego, ciemnego osadu, wywołać przebarwienia, a także sprawić, że staną się żółte. Papierosy przyśpieszają również narastanie płytki nazębnej, która może przekształcić się w szkodliwy dla zębów kamień nazębny. Dzięki odpowiedniej higienie, specjalnym pastom dla palaczy i osiągnięciom stomatologii estetycznej palacze mogą poprawić brzydki wygląd zębów. Mimo wszystko zdrowotne problemy wywoływane przez papierosy są o wiele poważniejsze.

Palenie papierosów powoduje na przykład niedobory witaminy C – może to spowodować rozpulchnienie dziąseł oraz powstanie zgorzeli w zębach. Palacze są również narażenie na ryzyko szkorbutu, które może wywołać krwawienia z dziąseł, a nawet bóle mięśni i kości oraz osłabienie organizmu. Choroby przyzębia i stany zapalne, spowodowane przez palenie papierosów, również mogą stać się bolesnym problemem.

Osoby palące papierosy są więc szczególnie narażone na dolegliwości jamy ustnej i muszą zwrócić szczególną uwagę na odpowiednią higienę i regularne wizyty w gabinecie stomatologicznym. Oczywiście najbardziej korzystna, nie tylko dla zębów, ale również dla całego organizmu, będzie walka z nałogiem.