Jak poradzić sobie z bólem towarzyszącym wyrastającym ósemkom?

Ósemki, często zwane również zębami mądrości, to ostatnie zęby trzonowe, które wyrastają człowiekowi. Znajdują się one po obu stronach szczęki, a ich głównym zadaniem jest dokładne przeżuwanie i rozdrabnianie pokarmu. Proces wyrastania zębów mądrości trwa długo, przez co wiążą się z nim liczne dolegliwości, takie jak ból głowy, ból ucha, dyskomfort podczas jedzenia, obrzęk i krwawienie dziąseł, powiększone i bolesne węzły chłonne.

Choć wyrastanie ósemek nie należy do najprzyjemniejszych, istnieją skuteczne sposoby na walkę z bólem towarzyszącym procesowi wyżynania się tych zębów. Przede wszystkim należy się upewnić, że przyczyną bólu jest rosnąca ósemka. Zdarza się bowiem, że ból wywołany przez innego zęba, promieniuje do różnych partii jamy ustnej. Aby ustalić, że przyczyną dolegliwości jest utrudnione wyżynanie zęba mądrości, należy odwiedzić swojego dentystę. Jak już mamy pewność, że chodzi o wyrastającą ósemkę, najprostszym rozwiązaniem będzie postępowanie z zaleceniami stomatologa. Najczęściej zalecane są tabletki przeciwbólowe i przeciwzapalne Należy przestrzegać przepisanych w recepcie dawek. Przyjmować leków w zbyt dużych dawkach, może mieć one negatywny wpływ na ogólny stan zdrowia.

Chcąc pozbyć się bólu towarzyszącego wyrastającym ósemkom, można również spróbować rozwiązania, jakim są specjalne płyny do płukania, maści i żele stomatologiczne. Znaczną ulgę powinny przynieść już te przeznaczone dla ząbkujących niemowląt. W walce z dolegliwościami bólowymi nie zaszkodzi także kompres przyłożony między szyją i szczęką. Może on nie tylko przynieść ulgę, ale również przyczynić się do zmniejszenia ewentualnego obrzęku.