Jak przygotować się do ekstrakcji ósemek?

Ekstrakcja ósemek, znana inaczej jako chirurgiczne usuwanie zębów mądrości, to zabieg, który wciąż budzi strach wśród wielu pacjentów. Mimo, iż nie należy on do najprzyjemniejszych bardzo często jest on niezbędny dla utrzymania zdrowych zębów.

Wśród najczęstszych wskazań do usunięcia ósemek znajdują się komplikacje wynikające z niewłaściwego położenia zawiązka zęba, brak dostatecznego miejsca w szczęce lub żuchwie, ucisk na ząb sąsiedni, a także nawracające zapalenia w okolicach korony, które są efektem zainfekowania kieszonki dziąsłowej oraz mieszka zębowego. Zabieg ekstrakcji ósemek jest stosunkowo prosty, jednak powinien on być poprzedzony wnikliwą konsultacją lekarską oraz wykonaniem zdjęcia panoramicznego obu szczęk lub zdjęcia celowanego okolicy usuwanego zęba. Ekstrakcja ósemek, często wiąże się również z kilkudniowym uczuciem dyskomfortu oraz możliwością występowania różnego rodzaju powikłań i dolegliwości bólowych. Prawie zawsze występuje obrzęk, zaczerwienienie oraz tkliwość dziąsła, które utrudniają normalne spożywanie pokarmów.

Aby, jak najbardziej zminimalizować efekty uboczne tego zabiegu, zaleca się jeszcze przed jego wykonaniem przygotować środki przeciwbólowe, przepisane przez stomatologa, zimne okłady oraz wszystkie niezbędne rzeczy, które pomogą przetrwać tych kilka trudnych dni. Dobrze jest również tak zaplanować pracę i obowiązki, żeby po zabiegu mieć wystarczająco dużo czasu na dojście do siebie. Usuwanie ósemek jest bowiem zabiegiem, po którym trzeba unikać nadmiernego wysiłku fizycznego.

ekstrakcja ósemek