Komu polecane są implanty zębów?

implanty-zebow-1

Piękny uśmiech stanowi wizytówkę człowieka. Przyjmuje się, że ładne, równe i śnieżnobiałe zęby są wyznacznikiem estetycznego wyglądu. Niestety, nie każdy może pochwalić się idealnym stanem zębów. Dobrym sposobem na uzupełnienie braków w uzębieniu jest wszczepienie implantów, które korzystnie wpływają na poprawę kondycji jamy ustnej. Kto wobec tego powinien zdecydować się na implanty zębów?

Przyczyny braków w stanie uzębienia

Brak dbałości i systematycznej higieny jamy ustnej, a także niewłaściwe szczotkowanie zębów prowadzi do rozwoju próchnicy. Nieusunięte resztki jedzenia są pożywką dla bakterii, które niszczą strukturę zęba. Nieleczona próchnica niesie za sobą wiele powikłań. Może dojść do zakażenia tkanek miękkich zęba, które w konsekwencji powoduje zapalenie jego miazgi. Wówczas konieczne jest leczenie kanałowe, a w przypadku bardzo zaawansowanego procesu jedynym wyjściem może okazać się usunięcie zęba.

Wśród czynników będących wskazaniem do wykonania implantów zębów wymienia się również uwarunkowania genetyczne czy przebyte urazy. Braki w uzębieniu mogą  być także wynikiem zapalenia przyzębia, przybycia ciężkich chorób lub też być następstwem chemioterapii.

Implanty zębów  - kiedy są potrzebne?

Niepełne lub szczątkowe uzębienie niesie za sobą wiele konsekwencji, wśród których można wymienić:

• kłopoty z wymową;
  • trudności z jedzeniem, gryzieniem pokarmu;
  • zanik kości;
  • zapadanie się policzków i ust;
  • sztywność żuchwy;
  • obniżenie samooceny;
  • przesuwanie pozostałych zębów.

Braki zębowe są wskazaniem do leczenia implantologicznego, którego celem jest uzupełnienie i poprawa stanu uzębienia. Implantacja polega  na wszczepieniu tytanowych śrub w kości szczęki i żuchwy w miejsca, w które brakuje zęba. Następnie na śrubę nakłada się koronę, która wyglądem przypomina zęba. Dobrym pomysłem dla osób o znacznych brakach są mosty oraz protezy opierające się na implantach.

Koszt implantów zębów zależy od ilości wszczepów oraz rodzaju użytego implantu. Cena zabiegu wraz z konsultacją specjalisty oraz przeprowadzoną diagnostyką oscyluje od 2 500 do 4500 zł za pojedynczy ząb. Za mosty i protezy umieszczane na implantach trzeba zapłacić nawet ponad 10 000 zł.

Jeśli masz kompleksy związane ze stanem swojego uzębienia, to zastanów się, czy ten zabieg nie jest dla Ciebie. Udaj się na konsultację do lekarza specjalisty, który postawi diagnozę, zaproponuje możliwe rozwiązania i zakwalifikuje do rozpoczęcia leczenia.